۸ مزیت که رقص برای بچه ها دارد

۸ مزیت که رقص برای بچه ها دارد:


یک سوالی همیشه در سر اکثر والدین است و پیدا کردن جواب برای انها دشوار است.انها می خواهند بدانند که چگونه می توانند به تخلیه این همه انرژی که در فرزند خود می بینند، کمک کنند. کمی پیش تر آنها را به کلاس های ورزشی گروهی می فرستادند که بعدا بر اساس یک سری تحقیقات نشان داده شد که برای بچه های ٢ تا ۵ سال این نوع ورزش های گروهی مناسب نیست. به همین خاطر امروزه کلاس های رقص می توانند جایگزین بسیار خوبی باشند.


شرکت در کلاس رقص برای بچه ها در هر سنی مفید و موثر است.


کلاس رقص برای بچه ها از چندین جنبه مفید است که من چند تا از آنها را برای شما توضیح می دهم.


۱٫سطح سلامت فیزیکی را بالا میبرد

رقص از فعالیت بالای بدنی بر خوردار است و بچه هایی که کلاس رقص می روند بعد از مدتی می توانیم بالا رفتن سطح سلامت فیزیک انها را به طور کلی مشاهده کنیم. بر اساس تحقیقاتی که در pro Dance Center انجام شده، رقصیدن به طور منظم برای مدتی انعطاف، قدرت، دامنه حرکت و سیستم ایمنی و استقامت بچه ها را افزایش می دهد. حرکات پشت هم که در رقص وجود دارد ماهیچه های بدن انها را قوی می کند، حالت نادرست بدن و طرز نادرست ایستادن را در انها اصلاح میکند. به علاوه هماهنگی و تعادل بدن را در آنها افزایش می دهد و سیستم گردش خون آنها را در سراسر بدن تنظیم می کند. رقصیدن بیشتر نوعی تمرینات هوازی هست. برای بچه هایی که اضافه وزن دارند بسیار مفید است و به آنها کمک می کند تا کاهش اضافه وزن داشته باشند و عادات خوردن آنها تغییر پیدا کند و به سطح سلامت تری برسد.


٢.توسعه روابط اجتماعی بچه ها

رقص علاوه بر اینکه فعالیتی فیزیکی است یکی از فعالیت های اجتماعی مهم است. در مجله family talk آمده است که یاد گرفتن رقص می تواند به اجتماعی تر شدن بچه ها و ارتقاء مهارت های ارتباطی آنها کمک کند. آنها یاد می گیرند به عنوان تیم چگونه با هم کار کنند و قسمتی از گروه باشند؛ میزان حس اعتمادشان و همکاری در آنها بالا می رودو می توانند دوست پیدا کنند.

اگر فرزند شما خجالتی است، با ثبت نام کردن او در یک کلاس رقص کمک زیادی به او می کند تا بیشتر بتواند با هم سن و سال های خودش ارتباط بگیرد و میزان اضطرابش از شرایط و آدم های جدید کاهش پیدا کند.

به علاوه رقص ترس بچه ها از اجرا و رقصیدن جلوی دیگران را کاهش می دهد.



٣.کمک به ارتقاء سطح در زمینه تحصیلات

بچه ای که برای مدت زیادی می رقصد و به صورت حرفه ای آن را یاد می گیرد، تمرین، تمرکز و انضباط داشته است. این سه مورد کیفیت هایی هستند که در همه جای زندگی به کار بچه ها می آید و برایشان موثر است. در مجله family talk نوشته شده که رقص خلاقیت بچه ها را شکوفا می کند و در آن تخمین زدند بچه هایی که از زمینه رقص بر خوردارند در کل نمرات بالاتری دارند و در ریاضی و علوم از سطح بالاتری نسبت به بچه های دیگر برخوردار هستند.


۴. افزایش عزت نفس بچه ها

وقتی بچه ها حرکات و حالات مورد نیاز رو در تمرینات رقص خود انجام می دهند کم کم بدن انها به حالتی خوش فرم تر از قبل تغییر شکل می دهد و انها حس بهتری به بدن خود دارند و به همین علت عزت نفس و اعتماد به نفس انها افزایش پیدا نی کند. بر اساس Edudance گفته می شود بچه ها با رقصیدن رفتار بهتری پیدا می کنند می توانند خیلی بهتر خود را ابراز کنند. رقص از این جنبه برای بچه هایی که از نظر ذهنی یا جسمی از مشکلی رنج می برند یا یک مشکل احساسی دارند، بسیار مفید و درمانگر است.


۵.یادگیری بیشتر مسائل از طریق حرکت

بچه ها از طریق حرکت هر چیزی را که با آنها یاد بدهیم بیشتر به خاطر می سپارند و لمس می کنند. مثلا اگر بخواهیم پشتکار یا محکم بودن در زندگی را به آنها یاد بدهیم اگر ١٠ بار برایشان صحبت کنیم انقدری این مفهوم را درک نمی کنند که از طریق یک بار حرکت می توانند درک کنند.

ما در کلاس هایمان بازی های حرکتی را برای اموزش مسائل زندگی به آنها طراحی کرده ایم



۶. حفظ استعداد بچه ها

بچه ها با کوهی از استعداد به دنیا می آیند اما در اکثر مواقع انها را نمی توانند تمام و کمال نشان بدهند و حتی گاهی اوقات انقدر سرکوب می شوند که دیگر هیچ کدام از استعدادهایشان را نمی توانند نشان بدهند. با رقصیدن درست آنها می توانند حس های واقعی خود را نشان بدهند و با این کار از سرکوب انها جلوگیری شده و استعداد هایشان نه نتها شکوفا می شود بلکه با تمرینات مداوم رقص همیشه با انها باقی می ماند.

پیکاسو: همه بچه ها هنرمند به دنیا می آیند اما مشکل اینجاست که با بزرگ شدن هنرمند بودن در آنها نمی ماند.


٧. با رقص می توان محدودیت ها را کنار زد

کسی که می رقصد صرفا حرکت و تکنیک یاد نمی گیرد بلکه او با خالی کردن ذهن خود و توجه به بدن خود محدودیت ها را کنار میزند. اینکه ما نمی توانیم حرکاتی را انجام بدهیم رابطه مستقیمی با ذهن ما دارد و در واقع این ذهن ماست مه این محدودیت را برای ما پدید اورده است و با کار کردن روی آن می توانیم آن حرکت را انجام بدهیم و یکی از قفل های ذهنمان را باز کنیم.

ما این تمرینات را در کلاس هایمان انجام نی دهیم.


٨.فراگیری مهارت گوش دادن به بدن خود

مهمترین دستاوردی که کلاس رقص برای بچه ها دارد این است که انها یاد نی گیرند چطور به بدن خود گوش کنند و حس های خود را ابراز کنند.آنها با یاد گرفتن این مهارت تا اخر عمر به خود خدمت بزرگی کرده اند زیرا وقتی ما بتوانیم به بدن خود گوش بسپاریم و خود را ابراز کنیم دیگر حسی در ما سرکوب نمی شود و سرکوب نشدن حس ها در ما یعنی سلامتی. سلامت ذهن ، جسم و جان ما در گرو گوش دادن به خود و ابراز آنهاست


کودک شیرین 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.